Kuvassa Nalle Puh Suomi-paidassa Onnelassa

Suomen Maalipalloyhdistys 10 vuotta - SMY Cup pelataan juhlan merkeissä

Jäseneksi
Koe Ainutlaatuinen Elämys!
SMY järjestää maalipallon ohjattuja kokeilutapahtumia yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille!
Asiakirjapankki
Suomen Maalipalloyhdistys ry Facebookissa

Suomen Maalipalloyhdistys ry, tiedote 16.9.2016

Suomen Maalipalloyhdistys 10 vuotta - SMY Cup pelataan juhlan merkeissä

Suomen Maalipalloyhdistys ry juhlii kymmenvuotista taivaltaan kaikille avoimen maalipalloturnauksen merkeissä. Jo perinteeksi muodostunut SMY Cup 2016 pelataan 16. lokakuuta 2016 alkaen kello 11:45 Leppävaaran liikuntahallilla, osoitteessa Veräjäpellonkatu 6, Espoo. Turnausta yritettiin jo elokuussa, mutta tuomaripulan takia turnausta jouduttiin viime hetkellä siirtämään.

Turnaus aloitetaan kovatasoisella näytösottelulla, jossa Atlantan vuoden 1996 miesten maalipallon paralympiajoukkue kohtaa Lontoon 2012 vastaavan joukkueen. Tämän lisäksi ratkotaan myös vuoden rankkarikuninkaan ja -kuningattaren tittelit.

- Tämä osoittaa, että Suomen Maalipalloyhdistys puolustaa paikkaansa maalipallon tunnetuksi tekemisessä, sanoo yksi Suomen Maalipalloyhdistys ry:n perustajajäsenistä, Johan Sundholm.

- Epäilijöitä oli paljonkin, kun homma aloitettiin, että ei tällainen yhdistys voi menestyä, mutta esimerkiksi nyt kesäkuussakin tuli yksi uusi jäsen, joten vanhaa sanontaa mukaillen, tiedot yhdistyksen kuolemasta ovat vähintäänkin ennenaikaisia, Sundholm jatkaa.

Vuonna 2006 perustetun Suomen Maalipalloyhdistyksen tarkoituksena on edistää näkövammaisten oman paralympialajin, maalipallon, harrastuksen leviämistä tukemalla mahdollisuuksien mukaan yksittäisiä pelaajia tai joukkueita, sekä järjestämällä Espoon turnauksen kaltaisia vapaamuotoisia harjoitusturnauksia ja muita maalipalloon liittyviä avoimia tai kohdennettuja tapahtumia. Yhdistys ei suoraan osallistu kansalliseen tai kansainväliseen kilpailutoimintaan, vaan siitä huolehtii maalipallon lajijärjestönä toimiva Suomen Vammaisurheilu ja -Liikunta VAU ry. Suomen Maalipalloyhdistys ry on VAU:n jäsen. Kesäkuun 2016 lopussa yhdistyksellä oli 17 varsinaista jäsentä.

Lisätietoja maalipallosta lajina löytyy Internetistä esimerkiksi osoitteesta http://www.maalipallo.net

Lisätietoja Espoon turnauksesta:
Suomen Maalipalloyhdistys ry
puheenjohtaja Erkki Miinala, 044-291 2126, erkki.miinala @ annanpura.fi
perustajajäsen Johan Sundholm, 040-812 08 85, johan.sundholm @ gmail.com

Sivun alkuun | Suomen Maalipalloyhdistys ry / etusivu | Maalipallo.net - Etusivu | webmaster@maalipallo.net
Sivua on päivitetty 20.9.2016